Pulsvärmare och tubsockar

För ca tio år sedan började jag sticka och stickade då en del tröjor och mössor. Men livet kom emellan och jag hittade en del andra hobbys. Har dock alltid velat lära mig att sticka sockar och inspirerad av en släkting som visade ett mönster på tubsockar var jag bara tvungen att prova. Något annat som också stått länge på sticklistan är pulsvärmare till mina onda händer.  Här har ni dem båda.

 

 

Så här ser pulsvärmarna ut på.

 

 

Sockarna

 

 

Sockarna var jättesköna så det lär nog bli några par till så jag klarar mig i vinter. Fler pulsvärmare blir det också, man måste ju kunna ha ombyte. Håller redan på med en annan modell, med tumme och ett annat mönster. Är lite sugen på att testa att sticka torgvantar också.

 

Lotta

2 svar

  1. Helt underbart fina.
    Bra jobbat Lotta.
    Kram Anette

    18 juli 2011 kl. 10:42

  2. Supersnygga! Du är fantastiskt duktig : )

    18 juli 2011 kl. 11:17

Kommentera

